OP NAAR INVENCARGILL

20 februari 2018 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

Gisteravond zijn we een rondje gaan lopen op Purpoise bay en Curio Bay nadat we heerlijk luxe hebben gegeten in het restaurant (Wiets had zn oog op de Flintstone steak laten vallen). Op Curio kun je een pinguin walk doen. Je loopt dan door een aangelegde tuin en de pinguins kunnen via tunnels daar komen. JEEJ! We hebben er een gezien. Zo schattig.

Daarna zijn we naar het strand van Curio Bay gelopen. Een deel van het strand is afgezet omdat de geeloogpinguins hier ook aan wal komen om te nesten. En aangezien ze op het punt van uitsterven staan.... Hier waren wel echt naturefreaks aanwezig hoor, haha. Mensen staarden echt uuuuuuuuren door hun camera naar een pinguin, want er was er slechts een. Daarnaast het plateau waar je op liep was het fossil forest. Als je goed keek zag je de boomstronken etc. erin. Grappig. Maar goed, wij hebben even gekeken en zijn toen richting Purpoise bay gelopen om dolfijnen te spotten. Helaas. Toch maar lekker een biertje gepakt en ons bedje in gekropen. Nadat we even het spelletje van Maaike hebben gespeeld, te grappig.

De volgende ochtend hadden we besloten om het te doen: we gaan die zee trotseren en hopen dat we met dolfijnen kunnen zwemmen. Er waren er een paar gespot namelijk! De zee was slechts 5 graden. Wiets kwam niet zo ver ;-) Ik had eigenlijk geen keuze want ik stond tot mn navel in het water nog even bij te komen en werd overspoeld door een golf. Voordeel: in 1x door, nadeel: 10 minuten uithijgen haha. Op ongeveer 4 a 5 meter van me vandaan waren twee dolfijnen aan het heen en weer zwemmen. We hebben geprobeerd het te filmen, hopelijk is het te zien. Ineens schrok ik me kapot! Op ongeveer 2 meter van mij vandaan kwamen ineens twee vinnen boven het water uit. Damn! Die beesten zijn best groot! Het was niet zon hele zonnige dag en het waaide best hard dus het water was niet heel helder. Na ongeveer 25 minuutjes maar een hete douche gaan pakken.

Daarna moesten de huishoudelijk taakjes even gebeuren: wassen, drogen, afwas, etc. Vandaar dat we pas rond 3 uur s middags van deze camping vertrokken. Niet heel erg! Want het is echt een schitterende plek, dat Purpoise bay. Een absolute must op het zuidereiland wat ons betreft!

Plankgas dus! Jammer... het eerste uur moesten we door de bergen en de weg was echt slecht, dus 20 a 30 km per uur rijden was echt de max. Ter hoogte van Fortrose konden we weer plankgas. Rond 5 uur waren we in Invencargill. Daar op zoek naar een tankstation wat onze gasfles  wilde vullen, want we hebben een kleintje en serieus niemand wil m voor ons vullen. Zucht. Zitten al drie dagen zonder gas. Uiteindelijk Jucy gebeld en zij hebben voor ons een tankstation in Te Anau gebeld, die doen het sowieso en het plan was om daar vanavond nog heen te rijden.

In Invencargill zijn we naar het Park gereden. Een mooi park met aangelegde Japanse tuinen en rozentuinen. Mooi, maar niet super interessant dus even in rondgelopen en toen naar de watertoren. Als een echte toerist uitgestapt, een foto genomen, ingestapt en doorgereden. Dit is niet helemaal onze stad geloof ik haha.

We schrokken van de tijd, want inmiddels was het al half 7. Helemaal naar Te Anau rijden vanavond gaat m niet meer worden. We moesten nog pinnen, tanken.. Kost allemaal tijd. Plan is, we gaan gewoon rijden en rond 8 pakken we ergens een camping en gaan we dineren. Dat plan verliep uitstekend. Aangekomen in Tuatapere was er een hele leuke bar, camping en overdekte veranda. Prima spot! In de gezamenlijke keuken hebben we lekker gegeten en ongeveer 1,5 uur lang zitten kletsen met twee Amerikanen uit Minnesota die het hele eiland over FIETSEN! Pfoe. Respect. Was gezellig in elk geval.

Morgen wordt het slechter weer. Dus het plan is om naar Te Anau te rijden, wat trips te boeken en lekker relaxed aan te doen. Donderdag en vrijdag wordt het weer lekker weer, dan gaan we de route naar Milford Sounds pakken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Simona:
    21 februari 2018
    Nog steeds aan het reizen? Hebben jullie wat van de cycloon gemerkt? Was waarschijnlijk voornamelijk in het noord-westen van het zuider eiland.
  2. Femke:
    27 februari 2018
    Zat er een spelletje in Maaike dr cadeautje? 😁 Tja, ik heb het bij d'r opgehaald, afgegeven aan je pa, maar nooit meer gehoord wat er nou in zat!