SMELLY SHIZZLE

6 maart 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Wat een heerlijke nacht. We hebben geslapen als twee ossen. Ik werd wakker met spierpijn in mn bovenbenen en een beetje in mn kuiten. Wiets had natuurlijk nergens last van. Zucht. Ik moet zeggen, terugkijkend op gisteren... Ben stiekem toch wel blij dat we het gedaan hebben. Het enige grote nadeel zijn die blaren onder mn voeten. Die gooien wel een beetje roet in het eten. Straks maar even langs een pharmacy om te kijken of ze er wat tegen hebben, want dit loopt echt niet fijn en er zijn toch wel weer wat wandelplannen vandaag.

Dus na het ontbijtje op zoek  naar een pharmacy. De lieftallige dame gaf me grote blarenpleisters. Het zou de druk wat verlichten maar verder.. deal with it. Bij een lokale schoenenwinkel rip off adidasslippers gekocht. Blarenpleisters eronder, sokken aan en in de slippers. Het loopt nog steeds niet lekker, maar acceptabel. Dus we kunnen doorgaan met onze plannen.

Als eerste naar de Hoka falls. Daar kon je van alles doen (jetboaten o.a.) maar dat hadden we al gedaan, dus alleen naar de giga stroming gekeken en weer door. Op naar Wai-O-Tapu Thermal wonderland. Wonderland, ja, mits je een gasmasker had. Wat een lucht zeg! Bah! Maar, schitterend gezicht. Onder andere genoten van het gifgele devils home, de rainbow crater,  de ink pots en geysers. Met een panoramic view keken we uit over nog meer groene, oranje en gele meren. Sommige meren zijn we 64m diep, vol borrelende goedjes met temperaturen die oplopen tot 100 graden. De meeste kraters zijn ontstaan door honderden jaren actieve zuren ie opstijgen van super heet ondergronds water. Echt schitterend. Je moet er niet aanzitten, dan raak je een laagje huid kwijt ;)

Daarna door naar Rotorua. Naast meren zijn er in dit gebied rivieren vol forel, borrelende bronnen en ongerepte bossen. Nou, bos hadden we gisteren al genoeg gezien. Die borrelende bronnen dus volop gezien (en geroken) in Wai-O-Tapu. Dus dan maar iets met die beestjes bekijken. Je hebt hier het Rainbow Springs Kiwi Wildlife Park. En aangezien we deze vakantie nog geen kiwi gezien hadden... Check! Eerst een rondje gelopen en verschillende vogels gezien. Waaronder dus de bedreigde Kea (die we langs de kant van de weg op onze auto hadden zitten), de Waka (die langs onze camper liep op de campingplaats) en.. de Kiwi! Eindelijk zon beest gezien. Ze zijn best groot! Een beetje zoals een kip. Super schattig. In dit park hebben ze ook een encounter. Er zijn 118 eieren uitgekomen in dit park. Ze voeden de beestjes op en laten ze dan los in het wild, om de populatie een beetje op te krikken. Goed bezig!

We zijn ook nog even gestopt bij de infocenter. We hadden in het boekje van Els gelezen dat je bij Hells Gate Mud Spa een  traditionele Maorimassage kunt krijgen. En er zijn badjes waarin je kunt weken voor je massage, een Sulphur Bath die ontstekingen, beten en andere huidaandoeningen zouden genezen. Nou, we zijn benieuwd. Doe maar in elk geval! Even lekker ontspannen. De spierpijn is goed aanwezig in de heupen, zelfs Wietse voelt het! Haha.
Daarna naar een camping gereden die vlakbij Hells Gate zit, maar ver genoeg van geothermische wonderen (dus stankvrij!). Daar lekker gechillt; biertje, rummicub en pasta erbij. We zijn gelukkig!

1. Simona:
    6 maart 2018
    Ik hoop dat de Maorimassage lekker is en ook dat je voeten snel genezen. Kus, kus. Leuk om jullie vanmorgen (nl tijd) weer even gesproken te hebben. Geniet van jullie laatste week.