KAYAKKEN EN AUCKLAND

9 maart 2018 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Om half 9 stonden we op het strand in Hahei. Tweepersoons kayaks dit keer. Na een safety briefing gingen we met 4 kayaks en natuurlijk de guide op pad. We mochten (gelukkig) op het strand al in de kayak klimmen en de guide zou ons het water in trekken. Maar die hoge golven?! Moeten we die over?! De guide zei: you look worried, dont be! Hahah, mijn gezicht spreekt blijkbaar nog steeds boekdelen. En de zorgen waren ook voor niets. Hij leek echt precies te weten wat ie deed. Pikte de juiste timing en golf uit en sleurde ons het water in en binnen 10 sec waren we de golven voorbij. Oke, dit is vet! Kayakken op zee. Bizar!

We hebben ruim 7km gepeddeld met af en toe een stop bij een mooie baai en natuurlijk bij de kleine (onbewoonde) eilandjes net voor de kust. Af en toe zwommen er leuke gekleurde visjes bij onze kayak. Verder niets gezien, maar in principe hebben we al zoveel geluk gehad met al het wildlife wat we al gezien hebben deze reis. Het enige wat we nog niet gespot hebben is een orca, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar ook niet op zat te wachten in mn kleine kayakje. Wiets en ik waren een super goed team met peddelen. We moesten ons de hele tijd inhouden, zo snel gingen we. Aangekomen bij Cathedral Cave mochten we even aan land, zodat we ook onder de grot door konden lopen. Ook het peddelen naar het strand en daar droog aankomen ging perfect. Wiets en ik zijn nog even daar in de zee gaan zwemmen, want jemig wat een mooi strand! Maar de golven waren wel echt heel hoog. Met een perfecte timing en een sprintje het water uit zijn we niet geschept. Cathedral Cave is denk ik 5 meter hoog en staat bij hoog water geheel onder water. Een paar honderd meter verderop is er een tweede grot in de maak, maar dat duurt nog wel een paar honderd jaar eer beide kanten volledig uitgeslepen zijn door het zoute water. Voor een volgende generatie dan maar. We werden nog voorzien van chocolatechip cookies en een lekkere kop zelfgemaakte koffie, en toen gingen we het water weer in.

Op de terugweg naar Hahei Beach mochten we nog even door een grot heen peddelen, die midden op het water lag bij een klein eilandje. Vet hoor! Staat allemaal op film, we zijn zo benieuwd naar het resultaat als we thuis alles ge-edit hebben. Bij Hahei Beach aangekomen naar een camping gereden voor een douche want we waren aardig smerig geworden door het zout en zand. Maar daar mochten we niet douchen. Dus terug gereden naar de camping in Hot Water Beach en daar konden we wel even snel een douche pakken. Toch wel lekker als je weer de hele middag moet rijden, dat je niet allemaal schurend zand tussen je.. hebt.

Daarna gas erop. Het oorspronkelijk plan is om ergens een uurtje van Auckland vandaan een camping te pakken. Het zal nog wel een stuk rijden zijn dachten we. Nog geen uur later waren we al van de oostkust van het schiereiland bij de westkust van het schiereiland. Hmm, dat gaat wel heel vlot. En dat ondanks dat we nog even gestopt zijn voor een overheerlijke lunch op een schitterend uitkijkpunt langs de kust. Rond 5 uur waren we in Miranda. Ongeveer 1,5 uur van Auckland vandaan. Er zitten tussen hier en Auckland 3 campings, maar de Campermate app geeft niet de allerbeste beoordelingen... wat te doen?! Dus we hebben Peter gebeld: is het oke als we vanavond al bij jullie zijn?! Maar natuurlijk, gezellig! Dus wij gaan onze camper ready maken, gasflesje vullen etc. en dan langs hen. We werden ontvangen met overheerlijke biertjes en heeeerlijk Indian Food. Jummmm! En.. misschien stiekem nog wel het beste van alles: een echt, zacht, donzig BED! De camper was geen ramp hoor, maar als je dan in een echt bed ligt dan weet je weer hoe heerlijk dat eigenlijk ligt.

1. Simona:
    10 maart 2018
    Hehe eindelijk ern zacht ned. Komt je rug ook tot rust. Wat hebben jullie een actieve vakantie zeg! Nu genieten en relaxen voordat de reis naar huis begint. Fijne dag nog 😘😘