BYE BYE SOUTHERN ISLAND

3 maart 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen heerlijk wakker geworden met een zonnetje. Wat een lekker weer is het hier. Na een videocall met mn moeder begreep ik dat het bizar koud is in Nederland. Nou, wij hebben hier ook wat te klagen hoor. Man, man, man wat heet. Het is onder de 30 graden maar het voelt als erboven. Afzien!!
We hoefden ons pas ergens tussen 12 en 13 uur te melden bij de ferry. Dus we hebben lekker rustig aan gedaan en zelfs nog even een terrasje gepakt in het stadje. Daarna in de rij voor de ferry. Jemig, wat een groot ding is dat zeg. Ze vervoeren per jaar 800.000 passagiers en 200.000 voertuigen!!! Na ruim een uur stonden we geparkeerd op verdieping 3 (totaal 10 verdiepingen). Wat zullen we nu doen, de trip duurt ongeveer 2,5 uur. Eerst maar even weer een potje rummicub. Na twee potjes wilde we even van het uitzicht gaan genieten. We wilden eigenlijk wat gaan eten maar hoorde dat er ook een film draaide met Hugh Jackman; The great showman. Al 3 weken geen tv gezien dus prima! Leuke film. En daardoor was de tijd al bijna om. Tegen de tijd dat wij uit dat donkere zaaltje kwamen en naar boven liepen zagen we de kust van het noordereiland al. Dus toen even gegeten en er werd al omgeroepen dat we weer terug naar onze auto moesten. Rond 5 uur kwamen we van de ferry af en zijn we Wellington even ingereden. Nja, doorgereden. We hadden eigelijk allebei geen zin om door de stad te slenteren. Alle winkeltjes waren al dicht en de haven kun je ook zien vanaf de auto (bovendien hadden we net nog in de haven van Picton op een terras gezeten, dus wij vonden het wel best).
Van Peter (voetbalvriend van Wiets die in Auckland woont) en van het boekje van Els hebben we begrepen dat er op het eerste gedeelte van de route echt geen bal te doen is. Dus besloten om even een aardig stukje weg nog af te gaan leggen, zodat we morgen ons avontuur hier echt kunnen beginnen en dan niet te veel tijd meer verliezen. We hebben nog even een stop gemaakt voor secondelijm, want de band van mn slipper kwam tussen mn zool vandaan zetten. Liep niet zo handig, dus gelijk maar even gefixt. Ach, laat ik toch iets van mij achter op dit eiland straks ;-) We hebben doorgereden tot een lekkere camping aan de zee, net voorbij Levin. Even eten koken en een biertje pakken. Morgen kijken we weer verder!

1. Simona:
    3 maart 2018
    Slaap kwkker straks. Bye bye lieffies xx
  2. Femke:
    3 maart 2018
    Goh dat boekje van mama Els is wel een toppertje hè! 😃