HUP PAARDJE HUP

26 februari 2018 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Waar het gisteren met bakken uit de hemel kwam, worden we vandaag wakker in de bloedhitte. Het is slechts 17 graden in de ochtend maar de zon fikt als een malle. We hoeven vandaag pas om 13.45 klaar te staan dus kunnen het heerlijk relaxed aan doen. En dat is me toch lekker met dit weer. Eerst even een bakje koffie. Een wasje gedaan en toen heerlijk ontbeten. Even goed insmeren van top tot teen met DEET want die sandflies, pff. Hele nacht wakker gelegen van de jeuk op mn handen. Niet normaal.

Rond 12 zijn we de stad in gegaan. De creditcard is eindelijk geregeld dus we gaan m zo gelijk even uitproberen bij het gasstation. Even pinnen, de camper leeg laten lopen (vies water) en weer bijvullen en dan kunnen we door. Ongeveer 4km ten zuiden van Franz Josef moeten we ons melden bij HorsetrackNZ.

De guide vertelde ons dat bij de ochtendtrip het een en ander was mis gegaan. De rivier is sowieso te hoog en heeft een te sterke stroming, dus daar kunnen we niet door.  We kunnen ook niet helemaal het rainforest in want daar was dus iemand van zn paard gevallen en zelfs zn zadel verloren en het paard was op hol geslagen (iedereen wel veilig). Dus we gingen een kortere trip doen, door een wat opener deel van het regenwoud en langs de rivier en naar de gletsjer. Prima! Zeker achteraf gezien want onze buttoms zijn aardig beurs. Twee schitterende paarden, die van mij was geheel bruin en heette Ninety en die van Wiets was zon soort western paard (bruin-wit gevlekt) en heette Zoe. We waren maar met zn drietjes. Eerst door het regenwoud, toen door de weilanden, naar de rivier en naar een schitterend uitkijkpunt voor de gletsjer. En weer terug door een net iets andere route. Prima! Was erg leuk om te doen. Zon paard gaat best langzaam en daardoor heb je echt beide rustig de tijd om om je heen te kijken in plaats van dat er altijd iemand rijdt.

Daarna terug naar de camping. Lekker in een hottub gezeten, al duurde dat niet lang want het is hier bloody hot en de hottub was ook bloody hot. We hadden al twee biertjes op op het terras bij terugkomst dus het steeg ons redelijk naar het hoofd. Op naar de campingspot. Daar hebben we heeeerlijk gechilt. Niets op het programma, een rit om te maken. Gewoon lekker even zitten en niets doen in het zonnetje. Even een spelletje gedownload (mens-erger-je-niet en rummikub). Wij zijn voorlopig wel zoet! Morgenochtend om 09.00 moeten we klaar staan in de stad voor de....

1. Simona:
    26 februari 2018
    Lekker op zo’n paardenrug he!? Maar goed dat jullie de spiertjes even konden ontspannen in de hottub.
    En ook gewoon even “niets” doen. Relaxed! Het is tenslotte vakantie 🤩🤗🌞🌝