DE CAMPER ZN ONTGROENING

16 februari 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Snappen jullie m? Een groene camper die ontgroend wordt ;) Ha Ha sorry.. Wat zijn de mensen hier in NZ aardig! We zijn vanaf ons hotel naar Jucy gelopen. Tenminste, dat dachten we maar dat was Jucy hostel ;) Maar de aardige receptioniste gooide ons in een shuttle en die bracht ons naar de juiste Jucy. Daar aankomen stond er een diehard Kiwi die ons een warm maar zeer onverstaanbaar welkom gaf en ons alles uitlegde over onze schitterende huis voor de komende maand.

Nadat we de camper ingepakt hadden (ik blijf een controll freak en moest al mn spullen meteen een plekje geven) zijn we naar de supermarkt gereden. Uitgebreid boodschappen gedaan en nadat alles veilig in de camper lag (en Wiets toch nog even terug moest voor het afwasmiddel) konden we dan echt op pad. Eerst door Christchurch! 7 jaar geleden is daar een flinke aardbeving geweest en dat was duidelijk zichtbaar. Deels een spookstad met o.a. een schitterende cathedraal (van de fotos te geloven dan want hij staat er niet meer, blijkbaar heeft een Japanner fix geld neergelegd om m te herstellen maar duurt dat alsnog 40 jaar?!) en deels al volgebouwd met nieuwe hypermoderne gebouwen. Een super leuk en ouderwets trammetje reed ons in 50 min langs alle hotspots en na een overheerlijke ijskoffie van de beste koffiebar daar konden we weer door. Via Timaru willen we naar Lake Tekapo rijden. Dus ergens voor Timaru moeten we onze eerst nacht maar doorbrengen. Dan willen we dat wel ergens aan de zee doen natuurlijk, want vanaf morgen rijden we landinwaarts.

Via snelweg 1 kwamen we vanaf Christchurch terecht in Ashburton waar we een pitstop gehouden hebben. Bij een tankstation gevraagd waar we konden overnachten aan de zee. Geen idee, rij anders even naar de Toerist Info balie hier vlakbij, zit naast de Pharmacy. Uhh nee dus. Ondanks dat de Pharmacy dicht was deed er toch een vriendelijke meneer open. Grant was de naam. Toevallig werkte Lisa daar maar die was onderweg naar Wanaka, maar ik bel haar wel even zei Grant, want haar ouders hebben een camping aan de zee. Allan en Denise hadden inderdaad een camping op Wrens Road, precies aan zowel de Rangitata River als aan de zee. Thanks Grant!
Een ontzettend vrolijke vent verwelkomde ons. $17 moesten we betalen en dan konden we een mooie plek krijgen met stroom en morgen lekker douchen. De plek had ie zelfs speciaal voor ons klaargemaakt zei ie, nadat we een speld op een landkaart moesten prikken die in zijn kamer hing om aan te tonen waar we vandaan kwamen. Op naar onze plek! Daar aangekomen rond 19.00 eerst maar de camper slaapklaar gemaakt. Want dat bed bovenin is leuk voor twee kids maar zeker niet voor twee volwassenen. Je werd er redelijk claustrofobisch van. Nadat ie er klaar voor was hebben we even een koud biertje gepakt en zijn we richting de zee gelopen, mooi hoor!

Vervolgens kon het koken beginnen. Ons eerste maaltje bij de camper. Overheerlijke wraps met een lekker biertje erbij. Toch nog steeds niet helemaal fit dus toen het donker begon te worden vielen de oogjes langzaam dicht. We zijn benieuwd hoe de eerste nacht in ons bedje gaat bevallen!

1. Simona:
    17 februari 2018
    Eventueel ern luchtbed voor op het matras kopen. Ligt wat zachter.